piątek, 4 grudnia 2015

Mleko owsiane

Wielu z nas coraz częściej rezygnuje z mleka krowiego z różnych powodów . Nie będę dziś się nad tym rozwodzić, to temat na inny wpis. Dzisiaj mam dla was  alternatywę dla mleka krowiego. Mleko owsiane, które robię samodzielnie w domu w ciągu dosłownie kilku minut. Jest to nie tylko szybki przepis, ale również tani i smaczny.


Potrzebujemy
szklankę płatków owsianych (ja używam płatków owsianych górskich extra)
4 szklanki  przegotowanej wcześniej wody.
Płatki zalewamy wodą i odstawimy na parę godzin, ja odstawiam na całą noc, przez ten czas płatki wchłoną wodę i zmiękną. Następnie płatki wraz z wodą przelewamy do blendera i dolewamy jeszcze 3 szklanki wcześniej przegotowanej wody. Wszystko miksujemy blenderem i odstawiamy na chwilę, by się ustało.
Na zakończenie przelewamy  nasz napój przez sitko, bądź gazę,  by pozbyć się resztek płatków. Ja przelewam do szklanej butelki i przechowuje w lodówce do ok 3 dni. Polecam wszystkim zdrowe, tanie i proste do wykonania!! Mleko to robię bardzo często więc postanowiłam zakupić dobry blender, który będzie funkcjonalny i poręczny, jaki wybrać znajdziecie tutaj http://www.parazgara.pl/blender/  ja jestem zadowolona i często robię nie tylko napój owsiany, ale smaczne, pożywne i co najważniejsze zdrowe koktajle. Blender przydaje się nie tylko do produktów płynnych, dzięki niemu ubijam szybko i sprawnie jajka na pianę, robię gęste i treściwe sosy, a nawet siekam cebulę. Jestem szczęśliwa, że w końcu znalazł się w mojej kuchni.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz